Nieuwbouw bij de KJCPL 5

1967 - 1968

m.s. Straat Hobart Besteld als Straat Hoorn voor de KPM, maar in 1968 afgebouwd als Straat Hobart voor de KJCPL.

photogallery/DeBakker/37%20-%20Straat%20Hobart%20overdracht  photogallery/DeBakker/37%20-%20Straat%20Hobart%20proefvaart 

Inspectie van de machinekamer bij de overdracht van de Straat Hobart met links Hwtk A. Geurts, Hr de Bakker, Hr. Terwocht, ? en Dhr. de Knegt. Achteraan 2e wtk den Dulk. Rechts proefvaart van de Straat Hobart in 1968.

Foto's gemaakt door Hasko Starrenburg tijdens de nieuwbouw van de Straat Hobart en Straat HongKong

foto foto

Straat Hobart ligt nog op de helling maar schiet al aardig op.

m.s. Straat Hong Kong

foto foto

Bij de afbouwkade ligt de Straat Hong Kong om voltooid te worden

Hasko Starrenburg maakte de eerste reis van de Straat Hong Kong mee. Hij verteld er over met foto's

m.s. Straat Honshu

photogallery/DeBakker/37%20-%20Straat%20Honshu%20tewaterlating%203%20  photogallery/DeBakker/37%20-%20Straat%20Honshu%20tewaterlating%202%20  photogallery/DeBakker/37%20-%20Straat%20Honshu%20tewaterlating%201 

Links: Achter vlnr: Kanajama, Miosji, Sakura, Aoki, Akimoto, Sasaki. Voor vlnr: Ikeda, van Haastert, Shibata, Ogawa, Schriemer en de Bakker
Midden: 1 juni 1968 te water lating m.s. Straat Honshu door mevr. Hens. Links van haar Dhr. de Jong, geheel rechts Dhr. Preesman. Rechts: Men heft het glas op de Straat Honshu

Straat Amsterdam

gebouwd in 1968 bij Verolme Scheepswerf NV te Alblasserdam (NL).
Lengte: 160,84 m
Breedte: 23,07 m
Draagvermogen: 10.484 BRT
Snelheid: 20 kn.
Hoofdmotor: 6 cil. Stork SW van Gebr. Stork & Co; 13.500 rpk, 2-takt ew 800x1600 mm.

photogallery/DeBakker/38%20-%20Straat%20Amsterdam%20proefvaart 

Proefvaart van de Straat Amsterdam in 1968


vorige | pagina 5 | volgende