Machinekamer Tjibantjet

Foto's die in de machinekamer van de Tjibantjet zijn genomen was ik nog niet tegengekomen. Hugo Huiskamp bracht daar verandering in. Hij voer van april 1970 tot augustus 1971 op de Tjibantjet en maakte onderstaande foto's.

Machinekamer Tjibantjet Machinekamer Tjibantjet Machinekamer Tjibantjet
Machinekamer Tjibantjet Machinekamer Tjibantjet

Het vertrek was bij de Doxford motor altijd een kritische activiteit mede vanwege de mechanische verstuivers die op tijd de juiste stand van pomp vermogen, alsmede de juiste systeemdruk moest hebben.

Vanwege de stranding waren nadien nog altijd elektrische storingen waarvoor de WTK’s altijd zekeringen bij zich hadden (deze stenen zekeringen werden, vanwege de hoeveelheid, eigenhandig gerepareerd. Dit gebeurde door de zandvulling te verwijderen, het zilverdraadje te vervangen, de zandvulling er weer in en de dop aandrukken waarna de zekering nog even getest moest worden om zeker te zijn dat het draadje niet gebroken was.

Overigens was wegens de meestal aanwezige passagiers (max 6) de eetvoorziening goed tot zeer goed
Menukaart Tjibantjet Menukaart Tjibantjet Menukaart Tjibantjet

Op de site MaritiemDigitaal vond Arjan van Mourik ook nog deze foto's van de machinekamer van de Tjibantjet:

Machinekamer Tjibantjet  Machinekamer Tjibantjet  Machinekamer Tjibantjet  Machinekamer Tjibantjet  Machinekamer Tjibantjet  Machinekamer Tjibantjet  Machinekamer Tjibantjet  Machinekamer Tjibantjet