m.s. Camphuys en m.s.Van Riebeeck

In 1967 worden als gevolg van de Participatie Overeenkomst van de KPM en KJCPL de vracht/passagiesrschepen Camphuys en Van Riebeeck in bareboat charter aan de KJCPL vloot toegevoegd. Ze werden verbouwd om dienst te kunnen doen op de lijn Zuid Afrika Perzische Golf. De accomodatie voor hut passagiers die voor een groot deel bestond uit 3-persoons hutten, voldeed niet meer aan de toen geldende maatstaven en werd gesloten. Wel werd een groot aantal dekpassagiers geboekt, in hoofdzaak op het traject Mombassa Kuwait (gastarbeiders). Ook de aanwezige stallen aan dek werden veelvuldig gebruikt voor veetransport van Oost Afrika naar Bahrain. Uiteindelijk zijn de schepen in 1970 verkocht en hebben daarna nog een aantal jaren gevaren voor de Asia Union Shipping te Mogadishu en later de Pacific International Lines in Singapore.

m.s. Camphuys

               
Roep letters PDIL
Werf N.V. Mij Scheepsbouw Feyenoord. Rotterdam
Bouwnummer 718
Afmetingen L x B x H 4.497b, 2.622n, 4.141d
114.33 x 16.24 x 7.80m
Passagiers 85x I, 1.150 TD
Motor 4t ew 8cil Werkspoor-Hawthorn Lesley (650x1400)
Vermogen 3000 apk
Snelheid 13.5 kn
te water gelaten 17 september 1948
Geschiedenis 1949: Camphuys (KPM)
1967: Camphuys (KJCPL)
1970: Hai Kwang (AUS Mogadishu)
1975: Hai Kwang (PIL Singapore)
1978: gesloopt te Gadani Beach

m.s.Van Riebeeck

     
Roep letters PIDY
Werf C. van der Giessen, Krimpen ad IJssel
Bouwnummer 745
Afmetingen L x B x H 4.946b, 2.931n, 4.076d
114.13 x 16.21 x 7.80m
Passagiers 85x I, 1.150 TD
Motor 4t ew 8cil Werkspoor Amsterdam (650x1400)
Vermogen 3000 apk
Snelheid 13 kn
te water gelaten 30 oktober 1948
Geschiedenis 1949: Van Riebeeck, KPM
1960: bij aanvaring zwaar beschadigd
1967: Van Riebeeck, KJCPL
1969: Hai Fei (AUS Mogadishu)
1976: Hai Fei (PIL Singapore)
1978: gesloopt te Gadani Beach