Algemeen plan Straat Cook

Onderstaande tekeningen geven de ruimte indelingen op de verschillende dekken weer zowel van de midscheeps opbouw als de accommodatie op het achterschip.

Deze afbeeldingen zijn afkomstig uit een Bouw Tekeningen boekje beschikbaar gesteld door André de Rooy.

photogallery/KJCPL/Straat%20Cook/comm-brugdek  photogallery/KJCPL/Straat%20Cook/sloependek  photogallery/KJCPL/Straat%20Cook/brugdek 

Het commando brugdek werd bewoond door de kapitein en de sparks. Achterop was de accukast voort het radio station en de nooddynamo kamer.
Onder de brug bevond zich het Sloepen-dek waar de stuurlui woonden. Ook is op deze tekening te zien dat de Straat Cook was uitgerust met reddingsboten met het z.g. Fleming Patent. Dit was een schroef die werd aangedreven door handkracht.
Daar weer onder was het Brug-dek. Hier woonden de wtk's en was ook de eetsalon en de kombuis. Achter aan stuurboord waren de gezamenlijke douches en toiletten, ook wel het "Schijthuisplein" genoemd.

photogallery/KJCPL/Straat%20Cook/c-dek  photogallery/KJCPL/Straat%20Cook/kampanjedek  photogallery/KJCPL/Straat%20Cook/c-dek-achter 

Op het C-dek of Shelterdek (zeg maar de begane grond) waren de Chinezen van de civiele dienst en de "Petty-officers" zoals de hofjood, elec en de nr-One gehuisvest. Ook zat voor aan bakboord het kantoortje van de stuurman waar de lading handeling werd bijgehouden. Midscheeps voor was Stewards Messroom.
Op het achterschip waren de onderkomens van de overige Chinese bemanningsleden met op het kampanjedek de eetsalons voor de drie groepen Chinezen.