Machinekamer van de Straat Fushimi

Foto's genomen in 1977 door Nico Meinsma

photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/25.%20Str.Fushimi%2077b  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/26.%20Str.Fushimi%2077  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/14.%20Fushimi%20'77.  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/15.%20Fushimi%20vol%20vooruit 

Links bemanningslid voor de verdamper. Theo van Cauteren, 4e wtk. bedient de vooraanzetklep, 5e wtk Cees Holswilder aan het werk en de motor staat op Vol Vooruit.

photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/16.%20Fushimi.%20'77  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/17.%20Fushimi%20'77 

Elek Yip Chun Man controleert een hijswerktuig. Rechts de manoeuvreerstand (ook wel de patatkraam) met leerling wtk Nico Naalden en 4e wtk Theo Cauter aan de handles.

photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/18.%20Str.Fushimi%2077  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/19.Str.Fushimi%20'77  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/20.%20Fushimi'77  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/21.%20Fushimi%20'77 

De laatste hand na klep of zuigertrekken, dan nog even klepstellen met achteraan 3e wtk Nico Degeling, nr-two vooraan, nr-one geheel rechts.
3e wtk Nico Degeling en nr-two meten de klepspeling op. Rechter foto: Seperatorkamer met links de brandstof separatoren en rechts de smeerolie centrifuges

photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/22.%20Str.Fushimi%20'77  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/23.%20Straat%20Fushimi  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/24.%20Straat%20Fushimi%20'77  photogallery/KJCPL/Straat%20Fushimi/Straat%20Fushimi%20-%20Koppen%20Bordes 

Manoeuvreerstand met 5e wtk Cees Holswilder in de z.g. "patatkraam", de voorloper van de geheel gescheiden controlekamer die als eerste op de Straat H-schepen zou worden geļntroduceerd. Op de volgende foto: vanaf links: een van de twee Fitters, leerling Nico Naalden en 2e wtk Dirk van der Pol bezig in de werkplaats. Dan ook in de werkplaats met leerling wtk Nico Naalden en 3e wtk Jaques Weggen (oud klas genoot van mij in Vlissingen).

De laatste foto is een bijdrage van Ton Kaas: Het koppen bordes van de B&W hoofdmotor (foto uit 1978)