Algemeen plan Straat Mozambique

Onderstaande tekeningen geven de ruimte indelingen op de verschillende dekken weer zowel van de midscheeps opbouw als de accommodatie op het achterschip.

photogallery/Tekeningen/Straat%20Mozambique/Commando%20brug-dek  photogallery/Tekeningen/Straat%20Mozambique/A-dek  photogallery/Tekeningen/Straat%20Mozambique/B-dek 

Het commando brugdek werd bewoond door de kapitein en de sparks. Achterop was de accukast voort het radio station, de nooddynamo kamer en het "Pekelstation" Daar zaten de expansie vaten voor de pekel van de Pekel/Ammoniak koel en vries installatie. De vierde wtk had tot taak het pekel gehalte van de vloeistof die we "brein" noemden te controleren en zonodig pekel bijvoegen, dat goed geroerd moest worden om op te lossen. Dat was een vies karweitje en je moest goed oppassen met spetteren anders had je zo gaten in je ketelpak.
Onder de brug bevond zich het A-dek waar de stuurlui woonden. Tevens waren op dit dek 3 passagiers hutten en de salon waar toe ik er op voer een bar was gebouwd op de plaats van de 2 vierkante tafeltjes.
Daar weer onder was het B-dek. Hier woonden de wtk's en was ook de eetsalon en de kombuis. Ik had de 5e wtk hut naast de leerlingen hut aan bakboord. Aan stuurboord waren de gezamenlijke douches en toiletten, ook wel het "Schijthuisplein" genoemd.

photogallery/Tekeningen/Straat%20Mozambique/C-dek  photogallery/Tekeningen/Straat%20Mozambique/C-dek%20achteruit  photogallery/Tekeningen/Straat%20Mozambique/Kampanje-dek 

Op het C-dek (zeg maar de begane grond) waren de Chinezen van de civiele dienst en de "Petty-officers" zoals de hofjood, elec en de nr-One gehuisvest.
Ook zat voor aan bakboord het kantoortje van de stuurman waar de lading handeling werd bijgehouden. Midscheeps voor was het hospitaal.
Op het C-dek op het achterschip waren de onderkomens van de overige Chinese bemanningsleden met op het Kampanjedek de eetsalons voor de drie groepen Chinezen.